AutoBusinessEconomicEveniment

Sfârşitul unei ere: Consiliul UE dă ultimatum

Sfârşitul unei ere: Consiliul UE dă ultimatum producătorilor de maşini cu ardere internă

UE face un pas important pentru a pune capăt erei maşinilor cu motor cu combustie internă

28.03.2023, 17:09 6292

Oficialii Uniunii Europene au semnat un acord care pune capăt efectiv vânzării majorităţii motoarelor noi cu combustie începând cu anul 2035, după ce Germania a primit prevederi privind modul în care anumite vehicule de lux ar putea beneficia de o scutire în viitor, dacă vor funcţiona numai cu combustibili electronici, conform Bloomberg.

Miniştrii energiei din cele 27 de state membre ale blocului comunitar au adoptat oficial marţi normele care vor impune producătorilor de automobile să reducă emisiile de CO2 la zero în următorii 12 ani. Germania a renunţat să se mai opună acestor planuri în weekend, după ce s-a ajuns la un acord cu puterea executivă a UE cu privire la modul în care maşinile care funcţionează exclusiv cu combustibili ecologici vor putea fi luate în considerare pentru atingerea obiectivelor climatice zero ale blocului.

“Nu există nici-un dubiu cu privire la direcţia în care se îndreaptă industria auto în ansamblu”, a declarat marţi ministrul suedez al energiei, Ebba Busch, reporterilor. “Din punctul meu de vedere, Suedia îşi consolidează acum avantajul competitiv, în timp ce Germania ar putea câştiga mai mult timp pentru a recupera decalajul.”

Aprobarea miniştrilor este ultimul pas în procesul de reglementare al UE şi este, de obicei, o formalitate. Însă o obiecţie de ultim moment a Germaniei a întârziat lucrurile cu aproape o lună, deoarece Comisia s-a grăbit să ofere ţării asigurări cu privire la vehiculele cu combustibil verde. Parlamentul European a aprobat normele luna trecută.

Ramura executivă a blocului comunitar va prezenta acum reguli pentru a permite circulaţia pe drumurile din Europa a maşinilor cu combustibil ecologic, potrivit unei declaraţii consultate de Bloomberg. Apoi, în toamnă, va propune reglementări care să le permită acestora să contribuie la atingerea ţintelor de emisii ale blocului.

În cazul în care această propunere va fi respinsă de Parlament sau de statele membre, Comisia a declarat că va urma o procedură diferită pentru a lucra în direcţia utilizării combustibililor ecologici.

Carburanţii ecologici, produşi cu ajutorul energiei regenerabile şi al dioxidului de carbon captat din aer, nu sunt văzuţi ca o soluţie viabilă pentru marea majoritate a automobilelor, având în vedere costul lor ridicat şi lipsa actuală de disponibilitate.

În schimb, se aşteaptă ca majoritatea producătorilor de automobile din regiune să se concentreze în continuare pe vehiculele alimentate cu baterii.